• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ökande bostadspriser, citykärnor & distansarbete

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 131
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Intressant tankegång. Jag tror dock att de flesta kommer vilja komma tillbaka till kontoret efter Corona och snacka med kollegorna på kafferepen. De allra flesta saknar det sociala som finns på jobbet, istället för att komma i klinch med familjemedlemmar, när man spenderar så mycket tid hemma med hemmajobb/permitteringar. Tror detta läget är ganska tillfälligt.
Flera av mina bekanta som flyttat lite längre bort och till större boenden brukar sitta på något co-working space en eller två dagar i veckan för det sociala. Just att de har råd med större utrymme gör att man inte måste sitta och "knö" med familjen, en av de bekanta har inrett en stuga på tomten som kontor.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Riksbyggen har redan(i framkant) börjat skissa på ”Ungbolån”. Vilket är en låneform där staten ger de unga och ”vanligt” folk möjlighet att investera i sitt första boende. Priserna kommer att stiga. Att betta mot bostadsmarknaden har i historien inte varit en smart idé.
Tjo, om jag har sett det du beskriver och tolkat korrekt så hittade jag ett nybyggt område utanför Stockholm. Man kunde köpa en tvåa för ca 600.000 så det krävdes liten handpenning just för studenter, däremot fick du en avgift på 18.000 kallhyra. Måste vara svårsålt efter den tiden man har bott där och ”tjänat in” en handpenning man inte hade från början?!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp